UWAGA!

Zmiany w terminach naboru wniosków o dofinansowanie

Ze względu na zmianę terminu kongresu, zgłoszenia drugiego naboru będą przyjmowane do 25 października 2022.

Plan Pana trwa na wieki, zamysły serca jego z pokolenia w pokolenie." (Ps. 33,11)

Złóż wniosek, a inni pomogą ci go zrealizować!

Zgłoszenie pomysłu misyjnego należy wypełnić do dnia 25 października 2022, a Wniosek o dotację – do dnia 31 października 2022 roku. Jest to drugi, dodatkowy termin naboru wniosków – po kongresie. Na projekty składane w drugim terminie jest przeznaczana mniejsza pula środków.

Cykl życia projektu – czyli od pomysłu do realizacji:

  1. Zgłoś swój pomysł misyjny
    Wypełnij formularz zgłoszeniowy. Do formularza należy załączyć zdjęcie pokazujące charakter projektu lub pokazujące grupę/osobę realizującą projekt. W odpowiedzi otrzymasz mailowo link do wniosku o dotację. Arkusze wniosków są generowane ręcznie w ciągu maksymalnie 48 godzin od zarejestrowania zgłoszenia.
  2. Wypełnij wniosek o dotację
    Wniosek będzie dostępny ONLINE. Zalecamy do korzystania z konta Google, które można założyć dla swojego adresu e-mail. Wniosek przygotowywany jest w formie arkusza Google. Najlepiej wypełniać go w aktualnej przeglądarce Google Chrome lub Firefox. Nie musisz mieć zaistalowanego pakietu office na swoim urządzeniu, aby wypełnić arkusz kalkulacyjny z budżetem projektu.
    Wniosek o dotację z ASI Polska możesz również odnaleźć w usłudze Google Dysk (drive.google.com) w dziale – Dokumenty udostępnione.
    Najważniejszymi elementami wniosku są: (3.4) opis projektu, (3.5) tekst promocyjny, (4) budżet, (5) źródła finansowania. Wytyczne do tworzenia tekstu promocyjnego podane są poniżej.
  3. Ocena formalna i merytoryczna
    Jeśli Twój wniosek będzie kompletny, to zostanie przekazany do oceny merytorycznej przez Komitet Projektowy Zarządu ASI Polska, który decyduje o fakcie i wysokości dotacji. Zazwyczaj kwota dotacji przyznanej jest mniejsza, niż wnioskowana. Z tego powodu może pojawić się konieczność dostosowania budżetu/kosztorysu projektu do wysokości przyznanej dotacji.
  4. Decyzja o dotacji i ewentualna korekta
    Informacja o przyznanym dofinansowaniu lub odrzuceniu wniosku powinna pojawić się w ciągu 2-3 miesięcy od terminu zamknięcia naboru wniosków. Być może trzeba będzie zrobić korektę budżetu i ewentualnie opisu projektu do wysokości przyznanej dotacji. Na korektę będziesz mieć 14 dni. Skorygowany wniosek zostanie wyeksportowany do pliku PDF i przygotowany do złożenia e-podpisu.
  5. Podpisz wniosek elektronicznie
    Do składania e-podpisu wykorzystywana jest platforma Autenti – autoryzacja e-mail i SMS. Wystarczy, że klikniesz w link, jaki otrzymasz w wiadomości e-mail i będziesz postępować według wskazówek na platformie Autenti. Jest też możliwość złożenia e-podpisu w aplikacji na telefon.
  6. Przelew pierwszej transzy dotacji
    Po złożeniu e-podpisu na prośbę wnioskodawcy może zostać przesłana pierwsza transza dotacji na rachunek bankowy podany we wniosku. Przelew poszczególnych transzy dotacji następuje zazwyczaj na prośbę wnioskodawcy.
  7. Raport okresowy i kolejne przelewy
    Dalsze przelewy pozostałej częsci przyznanej dotacji mogą mieć miesjce po złożeniu krótkiego Raportu okresowego ze zdjęciem, który należy wypełnić online.
  8. Raport końcowy z rozliczeniem finansowym
    Po zakończeniu projektu należy wypełnić Raport końcowy i załączyć rozliczenie finansowe. Dokumenty finansowe związane z projektem należy przechowywać przez 5 lat po zakończeniu projektu.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub masz pytania, napisz e-mail lub zadzwoń w godzinach 17:00-20:00.

Wytyczne - Tekst promocyjny projektu (pkt 3.5 wniosku)

1. CEL

Celem tekstu promocyjnego jest przedstawienie czytającym biuletyn lub informacje na stronie internetowej ASI Polska głównej idei projektu.

2. ELEMENTY SKŁADOWE OPISU

Osoba czytająca tekst promocyjny powinna móc od razu zorientować się, czego wniosek dotyczy, jak projekt będzie realizowany i przez kogo. Powinny więc znaleźć się w nim informacje, które udzielą odpowiedzi na pytania:
a) Kto realizuje projekt?
b) Co jest głównym celem projektu, czyli jaki jest zamierzony efekt?
c) Jakie są główne działania w projekcie, czyli jak chcesz osiągnąć zamierzony efekt?

Pamiętaj, że czytelnik ma dostęp tylko do tego punktu wniosku, a nie do całej jego treści. Istnieje więc potrzeba, by w tekście promocyjnym przedstawić jeszcze raz, ale w skróconej formie, opisywane w innych punktach wniosku zagadnienia tak, by dla czytelnika było jasne wszystko, co dotyczy danego projektu.

3. CZEGO UNIKAĆ W OPISIE

Tekst promocyjny nie może pod żadnym pozorem przybierać formy:
a) kazania;
b) pouczenia;
c) odezwy/wezwania do działania;
d) wyłącznie opisu działalności organizacji/instytucji/grupy, która składa wniosek. Nie należy stosować w nim cytatów z Biblii ani dzieł E. White, gdyż nie ma to być retoryka skłaniająca czytelnika do wybrania/uznania danego wniosku za ważny i godny dofinansowania, ale proste i rzeczowe przedstawienie faktów na temat danego projektu.

4. WERYFIKACJA

Jeśli nie jesteś pewien, czy napisany przez ciebie tekst promocyjny jest właściwy:
a) sprawdź go wg podpunktów z punktu 2.;
b) daj go do przeczytania osobie, która nie zna twojego projektu – jeśli po przeczytaniu tekstu promocyjnego będzie dla niej jasne, o co w projekcie chodzi, i będzie umiała odpowiedzieć na pytania z punktu 2., to tekst promocyjny jest napisany poprawnie.

UWAGA: wnioski na starszych, nieaktualnych wersjach formularzy nie będą przyjmowane.

Używamy plików cookie, aby nasza strona mogła prawidłowo funkcjonować. Więcej informacji